| |
forum.labradory.org
|
 |
Wystawy - "Zielono mi" czyli pytań kilka odnośnie wystaw
gusia1972 - 07-02-2008, 22:08 Temat postu: "Zielono mi" czyli pytań kilka odnośnie wystaw "Zielono mi" bo w tym temacie jestem zielona jak ta trawa na wiosnę dopiero raczkuję
a więc :
1. jak to robicie, że psy na wystawach są takie grzeczne ?? byłam raz i obserwowałam i pieski grzecznie chodziły, biegały w kółeczko siedziały lub stały a na szyi miały tylko cieniutką ringówkę
2. kiedy sie robi wpis do rodowodu o dysplazji ?? bo ja wpis to na razie mam ale w książeczce zdrowia, na rodowód właśnie czekam
Tsunami - 08-02-2008, 00:20
Jeśli chodzi o pierwsze pyatnie - nie mam na razie doświadczenia pewnie: ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia
A RTG stawów do rodowodu robi się w wieku 18 miesięcy i wtedy też się je wpisuje.
Lorena - 27-03-2008, 09:45
W jakim wieku można najwcześniej zgłosić psa na wystawę? i jak przygotować psa do pokazu?
AniaCz. - 27-03-2008, 11:55
Lorena, najwczesniej mozna wystawiac psa po skonczeniu 6 miesiecy.Jest to klasa szczeniat.
Na wystawie pies musi rowno biegac i chodzic przy lewej nodze,bez skakania, gryzienia smyczy itd.
Najlepiej uczyc psiaka pozycji wystawowej na smakolyki.To bardzo skuteczna metoda, zwlaszcza u labkow
Stajemy przed psem trzymajac w reku smakolyk i kazemy mu stac(pies musi byc na smyczy lub ringowce).Jesli zaczyna siadac robimy kilka krokow i znowu powtarzamy komende.Jesli zrobi dobrze dajemy ciacho.Pies musi miec konczyny w jednej linii.Ustawianie konczyn rowniez mozemy stymulowac poprzez robienie kroku w przod lub w tyl.Jestem przeciwniczka przestawiania nog rekoma, poniewaz to tylko rozprasza psa.
Cwiczenia pozycji wystawowej najlepiej rozpoczynac w domu, pozniej nalezy pojsc gdzies gdzie spotkamy rozne czynniki rozpraszajace (psy, inni ludzi itd.)Takie otoczenie przypomina troche wystawe i jesli sie tam pies nauczy skupiac na wlascicielu to na wystawie rowniez.